У Києві завершили ремонт аварійної ділянки метро

Фото: КМДА Увесь комплекс ремотних робіт тривав дев’ять місяців

Повноцінний рух поїздів між станціями метрополітену Героїв Дніпра – Теремки відновлять 12 вересня.

У Києві завершили ремонт аварійної ділянки метрополітену на “синій” лінії між станціями Деміївська – Либідська завершені. Виконано пусконалагоджувальні роботи, повідомив мер столиці Віталій Кличко у Telegram в середу, 11 вересня.

За його словами, вже у четвер, 12 вересня, відновлять повноцінний рух поїздів між станціями Героїв Дніпра – Теремки.

Кличко розповів, що увесь комплекс робіт тривав дев’ять місяців. За цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову. Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів.

Мер нагадав, що перегінний тунель між Деміївською-Либідською знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї.

Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості, – зазначив Кличко.

За його словами, паралельно з відновлювальними роботами були проведені експертні дослідження з визначення причин виникнення ситуації. Зокрема підтверджено, що її причиною є окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю, а саме:

  • оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
  • оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
  • не виконано компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі, для унеможливлення впливу перерізуючи зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;
  • жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

Крім того, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю.

Нагадаємо, 8 грудня 2023 року у Києві закрили рух поїздів між станціями Либідська та Теремки через затоплення тунелю. Повідомлялося, що ремонтні роботи триватимуть орієнтовно пів року.

Пізніше експерти встановили, що аварійна ділянка на синій гілці столичного метрополітену була неякісно спроєктована і неякісно збудована.

Джерело Блогинг